Köpevillkor
Allmänna köpevillkor för Greenbox Media
Dessa allmänna köpevillkor (”Villkoren”) gäller för alla köp av tjänster som görs av kunder (”Kunden”) via Greenbox Medias webbplats (”Webbplatsen”) eller genom avtal som hänvisar till dessa villkor. Genom att beställa en tjänst accepterar kunden dessa villkor. Greenbox Media förbehåller sig rätten att när som helst ändra villkoren. De villkor som gäller vid tidpunkten för beställning är de som tillämpas.
1. Allmän information
Greenbox Media
Adress: Redargatan, 80302 Gävle
Kontaktinformation: info@greenboxmedia.se
2. Beställning och avtal
När Kunden beställer en tjänst via Webbplatsen eller skriftligt via avtal, skickas en orderbekräftelse via e-post. Ett bindande avtal om köp av tjänst ingås när orderbekräftelsen skickas från Greenbox Media till kunden. Greenbox Media förbehåller sig rätten att annullera en beställning vid tekniska fel, prisfel eller andra omständigheter utanför vår kontroll.
3. Priser och betalning
Alla priser anges i svenska kronor (SEK). Greenbox Media erbjuder flera betalningsmetoder, och Kunden väljer önskat betalningssätt vid beställningstillfället. Vid köp på faktura förbehåller sig Greenbox Media rätten att utföra en kreditkontroll.
4. Tillhandahållande av tjänster
Greenbox Media tillhandahåller de köpta tjänsterna enligt avtalet och inom överenskommen tidsram. Om leverans eller tillhandahållande av tjänsten försenas, kommer kunden att informeras om nya förväntade leveransvillkor. Greenbox Media ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll.
5. Ångerrätt för tjänster
Enligt distans- och hemförsäljningslagen har Kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från beställningsdatum förutsatt att tjänsten inte har påbörjats. För att ångra sitt köp ska Kunden kontakta Greenbox Media via kundtjänst. Om tjänsten har påbörjats med kundens samtycke, avsäger sig Kunden sin ångerrätt.
6. Reklamationer
Om en tjänst utförs felaktigt, har Kunden rätt att reklamera inom rimlig tid. Greenbox Media följer svensk konsumentlagstiftning och åtgärdar felaktigheter i tjänsten utan extra kostnad för Kunden. Kunden ska meddela Greenbox Media om reklamationen så snart felet upptäcks.
7. Ansvarsbegränsning
Greenbox Media ansvarar endast för direkta skador som orsakats av försummelse från vår sida vid tillhandahållandet av tjänsterna. Vi ansvarar inte för indirekta skador, såsom ekonomiska förluster eller uteblivna vinster, om inget annat uttryckligen har avtalats.
8. Behandling av personuppgifter
Greenbox Media behandlar Kundens personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår [Integritetspolicy](Länk till integritetspolicy).
9. Tillämplig lag och tvistlösning
Dessa villkor regleras av svensk lag. Tvister som uppstår i samband med dessa villkor ska i första hand lösas genom förhandling mellan Parterna. Om en lösning inte kan nås, ska tvisten avgöras av allmän domstol med tingsrätt som första instans.
Specifika Villkor för Leverans av Chatbottjänst
Dessa villkor kompletterar de allmänna köpevillkoren för Greenbox Media och reglerar leveransen av vår chatbottjänst (”Tjänsten”) till Kunden.
- Tjänstens omfattning
Leverantören åtar sig att implementera och driftsätta en chatbot som tränas med material och data som Kunden tillhandahåller. Tjänsten innefattar en löpande abonnemangslösning utan fast slutdatum. - Avtalstid och Uppsägning
Avtalet för chatbottjänsten löper tills vidare som ett abonnemang och kan avslutas med 30 dagars skriftligt uppsägningsvarsel från endera parten. Vid uppsägning avslutas tjänsten vid uppsägningstidens utgång. - Prissättning och Betalning
Kunden debiteras en periodisk avgift enligt överenskommen prislista. Betalning sker månadsvis via faktura eller årsvis om detta har avtalats. Fakturor förfaller till betalning inom 15 dagar från fakturadatum, och vid sen betalning tillkommer ränta enligt räntelagen. Leverantören har rätt att justera priser med minst 30 dagars förvarning. - Ansvarsbegränsningar
Leverantören ansvarar för att tillhandahålla och driftsätta Tjänsten i enlighet med gällande praxis. Ansvar för eventuella felaktiga svar eller andra oönskade funktioner från chatboten begränsas dock när dessa är en följd av:- Ofullständig eller felaktig data från Kunden.
- Bristfällig information som påverkar chatbotens träning.
- Tekniska begränsningar eller förhållanden utanför Leverantörens kontroll, såsom force majeure.
- Kundens Ansvar
Kunden ska bistå med korrekt och tillräckligt underlag samt övriga nödvändiga resurser för att möjliggöra tjänstens drift och för att upprätthålla chatbotens svarskvalitet. - Sekretess och Immateriella Rättigheter
Immateriella rättigheter till teknik och know-how som används i Tjänsten tillhör Leverantören. Parterna förbinder sig att behandla varandras konfidentiella information i enlighet med de allmänna köpevillkoren.